جاده قزوین – الموت – تنکابن سال آینده به بهره برداری می رسد

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه وترابری گفت: فاز اول جاده قزوین – الموت – تنکابن تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان قزوین مجید اسعدی در بازدید وزیر اقتصاد و دارایی از این طرح با بیان این خبر افزود: این جاده هم اکنون از گردنه سلجنبار درآستانه بازگشایی است و در مجموع بیش از   22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه وترابری در ادامه با بیان اینکه طول کل این مسیر از کیلومتر 17 آ|زاد راه قزوین –کرج تا شهرستان تنکابن 152 کیلومتر است اظهارداشت: با بهره برداری از این طرح فاصله بین استانهای قزوین و مازندران 210 کیلومتر کاهش می یابد.

مجید اسعدی همچنین میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را در سالجاری 100 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد : هم اکنون فاز اول این طرح تا روستای شهرک الموت به طول 61 کیلومتر در چهار قطعه دردست اجراست .

وی افزود: همچنین برای اجرای فاز دوم این طرح حدفاصل منطقه الموت تا شهرستان  تنکابن طرح مطالعاتی پیش بینی شده است.

سید شمس الدین حسینی وزیراقتصاد و دارایی هم در این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی جاده قزوین – الموت - تنکابن و تشریح مزایای اجرای این طرح گفت: رونق گردشگری ، تسهیل در جابه جایی محصولات کشاورزی ، ایجاد زمینه سرمایه گذاری ، راه اندازی صنایع تبدیلی و تسهیل در استخراج معادن مناطق محروم دو استان در حاشیه این جاده از جمله مزایای ساخت جاده قزوین – الموت - تنکابن محسوب می شود  

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین در جمع مردم روستای گرمارود منطقه رودبار الموت با اشاره به ویژگیهای گردشگری این منطقه اظهار داشت: الموت گنجی شایگان است که با کشیده شدن این جاده بیش از گذشته به مردم ایران و جهان معرفی خواهد شد .

سید شمس الدین حسینی گفت: ساخت جاده قزوین – الموت - تنکابن موجب شکوفایی منطقه الموت می شود و خواست ملی است .

به گفته موسوی مدیر کل راه وترابری استان قزوین با ساخت جاده قزوین – الموت - تنکابن با مشخصات راه اصلی ضمن افزایش راههای ارتباطی بین استانهای جنوب ، غرب و مرکز کشور با استانهای شمالی ترافیک محور قزوین – رشت / کرج چالوس و مسیر کناره دریای خزر به طور چشمگیری کاهش می یابد .

 رمضانعلی شهبازی مجری طرح جاده قزوین – الموت – تنکابن هم در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته خاطرنشان ساخت : تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی دو استان قزوین ومازندران ، کاهش هزینه نگهداری سالیانه راه به دلیل کوتاه شدن فاصله بین دو استان و صرفه جویی در استهلاک وسایل نقلیه ، تشویق مهاجران منطقه برای بازگشت مجدد به روستاها و سرمایه گذاری در آن ، توسعه بخش کشاورزی ،  دامی و آبزی پروری و اشتغالزایی از جمله مزایای اجرای جاده قزوین – الموت – تنکابن است.

 

 

 

/ 0 نظر / 35 بازدید