رئيس موسسه قير و آسفالت ايران :

استفاده از قيرهاي پليمري با توجه به شرايط اقليمي كشور ضروري است

 

رئيس موسسه قير و آسفالت ايران بيان داشت : با توجه به شرايط اقليمي مربوط به مناطق كويري، گرمسير و سردسير كشور استفاده از قيرهاي اصلاح شده (پليمري) ضروري مي باشد .

به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت راه و ترابري، مهندس اصغر نادري كه در كارگاه آموزشي « قيرهاي اصلاح شده (پليمري ) از توليد تا مصرف » سخن مي گفت، با اشاره به اينكه موسسه قير و آسفالت ايران به منظور ارتقاي كيفيت در پروژه هاي آسفالتي و بهره گيري از فناوري هاي نوين اين كارگاه آموزشي را برگزار كرده است، ابراز داشت : قيرهاي توليدي شركتهاي جي و پاسارگاد كفايت شرايط مختلف مصرفي را ندارد و بايستي قيرهايي با مشخصات اصلاح شده توليد شود .

مهندس نادري اعلام كرد: بيش از 2/3 ميليون تن قير سالانه در كشور توليد مي شود كه بيش از 8/1 ميليون تن آن در جاده ها، فرودگاه ها، بنادر و كليه راه هاي ارتباطي درون و برون شهري استفاده و بيش از 600 هزار تن نيز به خارج از كشور صادر مي شود .

وي تاكيد كرد :  مكانيزم تهيه، مصرف قير و فرآيند دقيق آن در كشور بايد اصلاح شود .

رئيس مؤسسه قير و آسفالت وزارت راه و ترابري خاطرنشان كرد: انتظار سختي مناسب آسفالت، دوام كافي آن، مقاومت لازم در برابر تغيير شكل بر ضرورت استفاده از قيرهاي اصلاح شده تأكيد مي كند و اين مسائل موجب شده است كه عمر آسفالت در ايران 6 سال باشد .

وي افزود : با در نظر گرفتن استفاده از قيرهاي اصلاح شده عمر آسفالت را مي توان به 12 سال رساند .

مهندس نادري اظهار كرد : شرايط اقليمي كشور كه دماي پايين، بالا و مناطق كويري شامل اختلاف زياد دما در روز و شب  مي باشد، موجب مي شود قيرهايي با تركيبات ثابت كارايي لازم را نداشته باشند .

همچنين ترافيك ، بار محوري، سرعت وسيله نقليه ، مصالح سنگي، كاهش ضخامت آسفالت، بهبود مشخصات و صرفه اقتصادي با توجه به هزينه چرخه عمر از مواردي است كه با توجه به شرايط كاربرد قيرهاي اصلاح شده را ضروري مي نمايد .

كارگاه آموزشي « قيرهاي اصلاح شده (پليمري) از توليد تا مصرف » چهاردهم تيرماه توسط موسسه قير و آسفالت ايران و همكاري شركت ميلادكو در سالن اجتماعات ساختمان شهيد دادمان برگزار شد .

لینک