مدير كل راه و ترابري استان يزد:

مسافران از راه هاي يزد رضايت نسبي دارند

مدير كل راه و ترابري استان يزد با بيان اينکه مسافران از راه هاي استان يزد رضايت نسبي بيشتري نسبت به ساير استان ها دارند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري يزد، سيد محمد مير سعيدي خاطرنشان کرد:‌ برخي راه ها نظير محور اردكان - چوپانان و راور - ديهوك درزمان احداث با مشخصات پايين تر و به عنوان راه هاي فرعي ساخته شده اند که در حال حاضر به علت گستردگي حمل و نقل موجب نارضايتي رانندگان شده است که در سال جاري بهسازي بخشي از اين راه ها در دستور کارقرار دارد.

وي كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با اشاره به تخصيص 600 ميليون تومان اعتبار براي بهسازي نقاط پرحادثه،تصريح کرد: استان يزد   نقاط پرحادثه كمي دارد و بر اساس گزارشها تنها يك نقطه پر حادثه در مسيرهاي شرياتي  يزد شناسايي شده است.

مدير كل راه و ترابري يزد، گفت: در نقاط پرحادثه مباحثي نظير مطالعات كنارگذر،‌خروج جاده از مناطق مسكوني،‌آزاد سازي حريم و... مطرح است که بايد با اصلاح آن،مشكل مربوط به تردد موتورسواران نيز مرتفع شود.

وي در ادامه با اشاره به رانندگان خطرساز در جاده ها خاطرنشان کرد: براي حذف اين رانندگان تمهيداتي نظير سيستم كنترل هوشمند، نصب دوربين،‌گشت هاي نامحسوس و‌ افزايش گشت هاي پليس در نظرگرفته شده است.

مير سعيدي با اشاره به هزينه‌هاي بسيار بالاي راهسازي،تصريح کرد: هر كيلومتر راه اصلي بيش از 300 ميليون تومان هزينه دارد و محور راور - ديهوك با 220 كيلومتر طول به بيش از 60 - 70 ميليارد تومان هزينه نياز خواهد داشت.

وي بيان كرد: در سال جاري با اختصاص اعتبار لازم، يك قطعه از  پروژه محور راور- ديهوك اجرا و محور اردكان - چوپانان نگهداري و بخش هاي آسيب ديده آسفالت آن تعمير خواهد شد.

مدير كل راه و ترابري استان يزد يكي از علل وقوع حوادث را خروج خودروها از جاده ذکر و تاکيد کرد: سرعت بالاي خودروها از عمده دلايل وقوع حوادث رانندگي است و در سال جاري مقرر گرديده است شيب جاده ها در بعضي نقاط  از 1به 3 يا 1 به 5 تغيير يابد تا خودرو در صورت خروج از جاده خسارت كمتري را متحمل شوند.

ميرسعيدي ادامه داد: بخشي از اين اصلاحات در سال گذشته در محدوده عقدا و تنگ چنار انجام شده و نتايج خوبي نيز داشته است.

 وي در ادامه به راه هاي ييلاقي استان اشاره و تاکيد کرد: تمام راه هاي ييلاقي استان يزد  به شرطي كه رانندگان با توجه به علايم راهنمايي وتابلوهاي مشخص كننده ايمن مي باشند و رانندگان بايد با سرعت مجاز  و بدون عجله و شتاب بيجا رانندگي كنند.

مديرکل راه وترابري استان يزد تصريح کرد: در محورهاي ييلاقي كه مقصد آنان روستا ها مي باشد،راه ها با مشخصه راه روستايي يا به عبارتي با 5/5 متر عرض آسفالت ساخته مي شوند که با توجه به تردد زياد در فصل تابستان برنامه‌هايي نظير باز كردن ‌شعاع قوسها و اضافه كردن عرض آسفالت در دستور كار است.

ميرسعيدي با اشاره به برخي راه هاي ييلاقي تاکيد كرد:‌ در محور سخويد تعريض ترانشه ها صورت گرفته است و در محور ده ‌بالا- طزرجان علاوه بر ترنشه برداري  چند پل كه نياز به بهسازي داشته اند در سالجاري به بهره برداري خواهند ‌رسيد.

وي با بيان اينکه تا پايان برنامه چهارم توسعه 70 درصد راه هاي روستاهاي بالاي 100 خانوار بايد تكميل شوند،تاکيد کرد: در استان يزد به دليل اينکه روستاهاي بالاي 100 خانوار فاقد راه آسفالته وجود ندارد از برنامه‌ چهارم توسعه جلوتر هستيم.

ميرسعيدي با بيان اينكه فعاليتهاي اداره راه و ترابري شامل بخش راهسازي، راهداري و راه هاي روستايي مي‌ باشد، اظهار داشت: ‌در بخش راهسازي مواردي چون بهسازي، نوسازي و ارتقاء مشخصات راه هايي كه يا به بهره برداري نرسيده يا قبلا با مشخصات پايين‌تري احداث شده‌اند؛ مطرح مي‌باشد.

مديرکل راه وترابري استان يزد در رابطه با فعاليت هاي بخش راهداري نيز خاطرنشان کرد: ‌روكش آسفالت، نصب علايم و آزاد سازي حريم، احداث روشنايي،‌ نصب حفاظ در كنار جاده،‌ تابلو و علايم هشدار دهنده راهنمايي و رانندگي،خط كشي در طول جاده را از جمله فعاليت هاي اداره کل راه وترابري در بخش راهداري ذكر كرد. 

لینک