خبر- اصفهان                                                                                                                                                                    

با احداث جادة ونك _ بروجن شهر ونك از بن بست خارج مي شود

 

با انجام مطالعات و اجراي پروژة ارتباطي ونك به جادة بروجن _ لردگان ، شهر ونك در شهرستان سميرم از بن بست خارج و زمينه هاي رشد و توسعة منطقه فراهم مي شود .

در بازديد مهندس حسن نيا مدير كل راه و ترابري استان اصفهان به همراه داودي فرماندار سميرم و تعدادي از مسئولين اداره كل راه و ترابري و محلي ، مسير پروژة راهسازي ونك به بروجن بازديد و به منظور محروميت زدائي و ضرورت خارج شدن ونك از بن بست ، بر سرعت بخشيدن مطالعات و شروع عمليات اجرائي آن تأكيد شد .

با اجراي اين پروژه با توجه به استعداد خوب طبيعي و گردشگري منطقه ، زمينة اشتغال زايي و كاهش بيكاري و در پي آن رشد و توسعة منطقه فراهم مي شود . اين پروژه به طول 17 كيلومتر با عرض 10 متر استانهاي اصفهان و چهارمحال و بختياري را به هم متصل مي نمايد كه 14 كيلومتر از اين محور در استان اصفهان قرار دارد .  اعتبار مورد نياز اين پروژه معادل 40 ميليارد ريال پيش بيني شده است .

 

بهسازي جادة نائين _ انارك _ خور _ طبس

جادة ترانزيتي نائين _ انارك _ خور به سمت طبس به طول 350 كيلومتر ، تعريض ، بهسازي ، رفع نقاط حادثه خيز و روكش آسفالت مي گردد .

مهندس عليپور معاون راهسازي اداره كل راه و ترابري استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت : پروژه مذكور از سال 84 شروع و در مدت 4 سال با برآورد اعتباري معادل 300 ميليارد ريال به اجرا در مي آيد . وي افزود اين پروژه تاكنون 10% پيشرفت فيزيكي داشته و 20 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است . وي اقدامات مهم انجام شده را 27 كيلومتر آسفالت رودميكس براي ترميم موقتي آسفالت ، 50 كيلومتر روكش آسفالت گرم و همچنين شروع عمليات اجرائي حذف گردنة زنجيرگاه به منظور بالا بردن ضريب ايمني و كاهش تصادفات جاده اي ذكر كرد .

وي همچنين گفت : طي سال جاري در جادة نائين _ انارك از پل راه آهن تا انارك و همچنين از ادامة واريانت جديد به سمت سه راهي جندق جمعاً 70 كيلومتر روكش آسفالت گرم مي شود مهندس عليپور بهره برداري از واريانت جايگزين گردنة زنجيرگاه و تكميل روكش آسفالت باقيماندة مسير تا خور را از برنامه هاي سال آينده اعلام نمود و در پايان گفت : از زمان بهره برداري از جادة خور _ طبس موسوم به طريق الرضا ، ترافيك جاده اي حمل و نقل بار و مسافر محور نائين _ خور به سمت استان هاي خراسان رضوي و جنوبي ، به ويژه مسافريني كه از استان اصفهان و ديگر استان هاي مجاور جنوب و جنوب غرب به قصد زيارت بارگاه منور رضوي عزيمت مي نمايند ، به طور روزافزون افزايش يافته و به صورت يكي از محورهاي ترانزيتي درآمده است .

 

2000 كيلومتر راه بين شهري به روكش آسفالت نياز دارد

با توجه به بالا بودن حجم تردد در راههاي استان ، همجواري با 8 استان ديگر و وجود بيش از 3000 كيلومتر طول راههاي ترانزيتي استان ، بسياري از محورهاي مواصلاتي بين شهري استان اصفهان نياز به روكش آسفالت دارد.

مهندس عبدالهاشم حسن نيا مدير كل راه و تراري استان اصفهان با اشاره به مطلب فوق گفت : جاده هاي نجف آباد _ داران _ اليگودرز، نائين _ خور _ طبس ، شهرضا _ سميرم _ ياسوج ، خوانسار _ گلپايگان _ خمين ، علويجه _ دهق _ گلپايگان ، اردستان _ اصفهان ، كاشان _ اردستان ، كاشان _ نطنز _ مورچه خورت و راههاي جنوب شرق شهرستان اصفهان در حدود 2000 كيلومتر نياز به روكش آسفالت با هزينه اي بالغ بر 800 ميليارد ريال دارد .شايان ذكر است طول راههاي بين شهري استان حدود 5000 كيلومتر است .

 

توجه ويژه به راههاي سميرم ، كاشان ، فريدونشهر

راههاي فريدونشهر ، سميرم و كاشان نياز به توجه ويژه اي دارد.

به گزارش اداره كل راه و ترابري استان اصفهان فرسودگي آسفالت راهها مشكل عمده شهرستان كاشان است كه ضرورت تأمين اعتبار براي اجراي روكش آسفالت اين راهها با توجه به قرار گرفتن در مسير دو كريدور شمالي _ جنوبي را دوچندان مي نمايد همچنين با توجه به ارتباط 3 استان چهارمحال و بختياري ، خوزستان و كهكيلويه و بويراحمد از طريق جاده سميرم _ ياسوج و به دليل ترافيك سنگين ناشي از حمل و نقل سنگ از معادن ، وجود جاذبه هاي گردشگري و حمل محصولات كشاورزي نياز به دو بانده شدن اين محور به شدت احساس مي گردد از طرفي نيز استاندار اصفهان در ديدار از راههاي فريدونشهر ضمن قدرداني از تلاش اداره كل راه و ترابري اصفهان بر توجه خاص به مقوله راهسازي و تكميل عمليات آسفالت پروژه پيشكوه به پشتكوه تأكيد نمود . 

لینک