اجراي جديد ترين آسفالت حفاظتي در استان تهران

اداره كل راه و ترابري استان تهران با پيگيري هاي مستمر به منظور استفاده از فن آوري پيشرفته، ارتقاء كيفي و دوام درازمدت آسفالت، قصد استفاده از يكي از جديدترين آسفالتهاي حفاظتي دنيا به نام (ميكروسرفيسينگ) را دارد. 

 به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان تهران،  مهندس مولايي، معاون راهداري اين اداره كل گفت: همانطور كه نوسازي راه هاي جديد موجب تسريع در حمل و نقل مي شود و از اولويت هاي پيشرفت اقتصادي محسوب مي شود، نگهداري راه ها از اهميت بيشتري برخوردار است و بهره وري از فن آوري پيشرفته در نگهداري راه امري اجتناب ناپذير است كه كم توجهي به اين مقوله ضرر و زيان هنگفت اقتصادي دربر دارد.

بنابر اين گزارش اين آسفالت در دهه هاي 1970 و 1980 به طور گسترده در كشورهاي پيشرفته دنيا اجرا شده است و در حال حاضر نيز در كشورهاي در حال توسعه اي همچون چين، هند مورد استقبال قرار گرفته است كه عمليات آن براي اولين بار توسط اداره كل راه ترابري استان تهران با نظارت بر يك شركت داخلي و پوشش همه جانبه شركت Kutter آلمان انجام مي گيرد و اين شركتها خود عهده دار هزينه ورود مواد اوليه، دستگاهها و ماشين آلات ميكروفيسينگ هستند.

 

لینک

       

راهداري محوري گواور – حيدريه در استان كرمانشاه  

   دومين راهداري محوري سال 1386 اداره كل راه و ترابري استان كرمانشاه از تاريخ بيستم تا بيست و چهارم خرداد در محور گواور – حيدريه گيلانغرب اجرا شد.به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان كرمانشاه، معاون راهداري اين اداره كل اظهار داشت: عمليات مذكور با شركت سه اكيپ راهداري از ادارات شهرستان هاي اسلام آباد غرب – قصر شيرين و گيلانغرب به طول 20 كيلومتر اجرا شد.حميدرضا تيزچنگ  افزود: در اين عمليات 50 دستگاه ماشين آلات سبك و سنگين و در حدود 70 نفر راهدار شركت داشتند.

وي خاطرنشان كرد: اعم عمليات شامل لكه گيري و روكش موضعي سطح رويه راه، لايروبي پلها و آبروها، تسطيح و رگلاژ شانه ها، پاكسازي حريم راه، تعمير، نصب و شستشوي علايم و اجراي سيل كت در طول مسير اجرا شد.

لینک

       

آغاز عمليات اجرايي رفع  نقطه پرحادثه در اصفهان  

   در راستاي تردد ايمن و كاهش تصادفات جاده اي يكي از نقاط پرحادثه در محور اصفهان – شهرضا با احداث تقاطع غيرهمسطح حذف مي شود.

    به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان اصفهان، در مراسم كلنگ زني اين پروژه كه استاندار اصفهان و جمعي از مسئولان محلي و استاني حضور داشتند، معاون راهسازي اين اداره كل با اشاره به اينكه اين نقطه پرحادثه در محور اصفهان – شهرضا – شيراز قرار گرفته تصريح كرد:احداث يك دستگاه تقاطع غيرهمسطح در اين نقطه به شدت احساس مي شد كه با بهره برداري از اين پروژه اميد است عبور و مرور روان و ايمن را شاهد باشيم.

مهندس هوشنگ عشايري تاكيد كرد: با وجود شهرك صنعتي سپهرآباد، شهرك آزمايش، دانشگاه در دست احداث علمي – كاربردي شهرضا، محور اصفهان – شهرضا – شيراز از ترافيك بالايي مواجه بوده و نيز با توجه به عبور عرضي در اين محور موجب تصادفات زيادي مي شود.

      گفتني است طول اين پروژه 40 متر با دهانة هشت متر، حجم خاكبرداري 20 هزار متر مكعب، حجم خاكريزي 35 هزار700 متر مكعب، حجم زيراساس 5600 متر مكعب، حجم اساس 5300 متر مكعب و آسفالت مصرفي 6000 تن مي باشد.

اعتبار در نظر گرفته شده براي اجراي اين پروژه 3500 ميليون ريال از محل اعتبارات رفع نقاط پرحادثه مي باشد.

لینک